Початок року приніс нам черговий “лист щастя”. Ні, грошей нам нігерійські принци не пропонували, у нас вимагали терміново змінити пароль!
Це був фішинговий лист, і зловмисники хотіли заволодіти паролем від нашої пошти. На жаль, такі листи є дуже небезпечними. Найчастіше, в пошті зберігається багато інформації: особисті та робочі листування, інформація про банківські рахунки та картки, доступи до облікових записів у різних соцмережах та сервісах, до яких прикріплені платіжні дані. При цьому лист не містить вірус, немає його і за посиланням, тому антивірус тут не допоможе і швидше за все не попередить про небезпеку.
Текст подібних повідомлень може бути різним. І зміна пароля, і звіт про помилку доставки електронного листа з проханням повторити, текст із посиланням на “важливі документи”, призупинення роботи акаунту тощо.
Не існує універсального рецепта, як убезпечити себе від такого. Є поради, до яких варто прислухатися:
- Використовуйте двофакторну авторизацію, тоді навіть знаючи пароль, зловмисники не зможуть отримати доступ до скриньки без доступу до вашого телефону.
- Якщо лист вимагає від вас якихось негайних дій – не поспішайте! Перевірте від кого він, перевірте посилання, уважно розгляньте домен листа. Пошукайте адресанта в гуглі — такі розсилки часто масові, і можна буде знайти інформацію.
- Якщо ви не знаєте відправника листа, краще видаліть лист відразу.
- Не переходьте за підозрілими посиланнями у листі!
- Якщо у повідомленні міститься вимога надати особисту інформацію — не надавайте її доки не переконаєтесь у надійності відправника.
- Якщо лист надійшов від офіційної інстанції, органів чи банку – просто зателефонуйте їм. Вони всі мають телефони, по яких можна дізнатися потрібну інформацію. Додатково, багато таких служб зазвичай розсилають паперові листи, тому електронка повинна вас відразу насторожити.
Будьте уважні та обережні, дотримуйтесь порад і тоді ніякі зловмисники не обдурять вас.