Років 15 тому з нашою компанією сталася неприємна історія. У клієнта «полетіла» база з важливою інформацією. Ми почали відновлювати її з бекапа, але виявилося, що бекап “битий”, тобто звідти неможливо отримати інформацію.
Копія робилася автоматично, щодня, була актуальною. Але…
Це одна з тих помилок, на яких навчаються. Є правила правильного резервного копіювання і одне з них так і говорить: перевіряйте ще раз створені резервні копії. Практика показала, що це правило не вигадане, а вистраждане. Існують і інші правила, про які теж не варто забувати, якщо ви хочете зберегти свої бази та документи:
- копіювання має бути регулярним та автоматизованим;
- копія не повинна зберігатися на тому ж диску (комп’ютері), що і дані, які копіюються;
- зберігайте копії у різних місцях, бажано у кількох примірниках;
- одна з копій обов’язково має бути поза офісом, в ідеалі — у хмарному сховищі.
Ці правила також вистраждані. І добре, що не нами 🙂 Якось немає бажання знову втратити інформацію та гроші.
Звичайно, вам вирішувати, чи потрібні вам копії чи ні, як їх робити, вигадати щось своє або користуватися напрацюваннями інших. Ви можете 5-10-20 років взагалі не робити копії та не втратити жодного файлу. Такі випадки відомі. Це розслабляє і присипляє пильність, і це дуже небезпечно. Коли у нас трапилася проблема з “битою” копією, ми вже майже 10 років займалися захистом інформації, працювали з великою кількістю клієнтів і мали величезний досвід. Здавалося б, що може статися з такими фахівцями? 🙂 Велика помилка – вірити, що якщо нічого не трапляється, то й захищатися не потрібно. Все може змінитися в одну мить і буде вже пізно.
Тому, послухайте нашу пораду та користуйтесь правилами. Це легко і недорого.
А якщо є питання — то, як завжди, пишіть, дзвоніть, ми на зв’язку.